Het einde van Argentinie komt bijna in zicht - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van oosterdijk - WaarBenJij.nu Het einde van Argentinie komt bijna in zicht - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van oosterdijk - WaarBenJij.nu

Het einde van Argentinie komt bijna in zicht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2011 | Argentinië, Mendoza

Buenos dias!

In mijn vorige bericht gaf ik al aan dat ik in de chocoladestad van Argentinie was. Uiteraard heb ik ontzettend genoten van de vele soorten chocolade. Zo heb ik met twee meiden een Chocolat Tasting Tour gedaan. Dit hield in dat we verschillende chocoladewinkels in gingen om 1 stukje chocola te kopen. Tevens kregen we in bijna elke winkel ook nog een stukje om te proeven. Hartstikke lekker! Ook heb ik tiramisu ijs gegeten met echte tiramisu. Heerlijk!!

Om al dat chocolade eten te compenseren ben ik samen met Alexandra een middag wezen paardrijden. Een vlak gelegen gebied tussen 2 bergen in. Een erg mooie omgeving. Bij vertrek begon mijn paard al te steigeren dus ik zat toch een beetje bibberig op het paard. Maar wat bleek, ik had de teugels te strak. En daar houden ze niet van! Gelukkig ging de rest van de rit prima.

Bariloche ligt in het merengebied. Een ontzettend mooie omgeving. We zijn hier met de stoeltjeslift omhoog gegaan naar Cerro Campanario. De foto' s spreken voor zich denk ik.

Woensdag zijn we vanuit Bariloche met de nachtbus vertrokken naar Mendoza. Het is dit weekend wijnfestival dus dat beloofde veel goeds!
Donderdag een dagje centrum gedaan. Is sinds Buenos Aires weer de eerste keer in een grote stad. Alexandra had te horen gekregen dat haar zus is bevallen van een meisje en om dat te vieren zijn we naar het terras gegaan. Hier hadden we een literfles bier besteld wat we met zijn tweeen drinken( hier heel normaal). Opeens kwam er een rare vent naast ons staan en die greep zo de fles van tafel. Dus wij ook aan die fles trekken. Pakt hij opeens mijn glas bier en begint daarvan te drinken. Ondertussen zat hij maar in het spaans tegen ons te schreeuwen. Mirando!! Ik had ondertussen een serveerster gewenkt maar hij luisterde niet naar haar. Meneer had uiteindelijk mijn glas leeg en hopsa daar ging hij naar de volgende tafel. Daar gaf hij een vrouw een kus op haar voorhoofd en toen ging hij iemand anders lastig vallen. De ober had ondertussen de politie gebeld dus die man ging weg van het terras. Maar wij zagen hem daarna bij twee meiden staan en ook daar pakte hij zo het flesje drinken uit de handen. Achteraf hebben we er hard om kunnen lachen.

Vrijdag was het tijd voor de wine en bike tour. We gingen naar Maipu waar veel wijngaarden zijn waar je ook proeverijen kunt doen. De eerste stop was, ja echt waar, in de Beer Garden. Hier hebben we verschillende soorten bier geproefd. Erg lekker natuurlijk maar daar kwamen we niet voor. Op naar Familia Di Tomasso. Hier hebben we een rondleiding gehad en daarna konden we verschillende soorten wijn proeven.
Je begint altijd van licht naar zwaar en van droog naar zoet. Hoe droger de wijn hoe sneller de druppels naar beneden glijden wanneer je het glas ronddraait. Uiteraard was het rode wijn wat we konden proeven, iets wat ik dus niet lust. Wel geprobeerd natuurlijk! Maar ik was wel de enige die elke keer de rest wegspoelde. Ze zijn hier in Argentinie heel gelovig. Zo zag ik midden in de wijngaarden nog een mariabeeld staan en een groot kruis.
De laatste stop was bij een fabriek waar ze van alles met olijven maken, jam maken, likeurtjes en chocolade maken. Alles konden we proberen. Dit lieten we ons geen 2 keer zeggen. Het buikje was rond!

We gingen met de stadsbus weer terug naar het centrum en onderweg zie je zo ontzettend veel. Zo zat er een vrouw onder de brug (snelweg) met allemaal kistjes groente en fruit om dit te verkopen. Tijdje later kwamen we door een woonwijk en daar zag ik een leeg huis met boven op het dak een beeld van een vrouw met een graal in haar hand. Heel bijzonder zulke dingen.

Omdat het wijnfestival is was er gisteravond een parade. Iets waar iedereen het over had dus dat wilden we dan wel zien. Ruim een half uur van te voren zaten we klaar. Heb mijn ogen uitgekeken. Sta je in Nederland met zijn allen vast gedrukt tegen de dranghekken, hier was alles vrijblijvend. Iedereen liep nog gewoon op straat en straatventers probeerden echt alles te verkopen. Ze verkochten kussentjes, bellenblaas, verrekijkers, suikerpinda's, drinken en eten. Een man kwam langs met een stok met daaraan zakken met suikerspin, een andere man kwam met zijn fiets langs met daarop twee koelboxen om ijsjes te verkopen. Het toppunt was een bejaarde man die met zijn rollator langs schuifelde met daarop twee manden met spul om te verkopen! Alleen dit al was zeer vermakelijk.
Tijdens het wijnfestival wordt er elk jaar een nieuwe wijnkoningin gekroond. Alle wagens in de parade bestonden dan ook uit ' Reina's del Vino'. Alleen maar harde muziek en mooie dames in mooie jurken die lief stonden te zwaaien. Het deed mij eerlijk gezegd aan de optocht in de Keiweek in Groningen denken waarbij je kennis kunt maken met alle studenten-en studieverenigingen. Niet heel bijzonder dus.

Morgenochtend vertrekken we naar Santiago de Chile en van daaruit gaan we naar San Pedro de Atacama. Dan nog 1 keer naar Argentinie, namelijk Salta en dan is het tijd voor Bolivia!

  • 05 Maart 2011 - 21:48

    Floor:

    Hoi Petra
    ik dacht vandaag aan je en dat ik een tijd geen berichtje had ontvangen, maar ik had een verhaal gemist. Des te leuker om nu twee lange leuke verhalen te lezen. Geweldig wat een avonturen! Ik zie je al helemaal zitten op dat terras met die rare man. Hahaha
    hier in Groningen gaat het zijn gangetje, we hebben wel een nieuwe keuken gekregen, ziet er mooi uit. Verder hebben we nog geen huisje helaas. Heb weer een aantal brieven retour gestuurd, je moeder zal ze wel ontvangen. Heel veel plezier nog en ik kijk alweer uit naar je volgende leuke en spannende verhalen. :-)
    kus floor

  • 06 Maart 2011 - 09:49

    Gien En Boys:

    Hey Petra,
    Wat een belevenissen allemaal! En wat een prachtig landschap is daar toch en zo afwisselend. Wij hebben inmiddels (zondagmorgen) ook stralend weer hier maar wel een paar graden onder 0 ! Dus met de winterjas aan in de zon en heel vroeg vanmorgen een rondje Paterswoldsemeer op de fiets dat is ook genieten. Leuk dat je nu Alexandra als reisgezelschap hebt, gaat zij ook verder jou kant op?
    Veel liefs en mooie ervaringen daar!
    xxx Gien

  • 06 Maart 2011 - 16:31

    Merel:

    Zucht, was is het daar mooi.
    Bedankt voor je mailtje, leuk om nog wat extra achtergrond info te lezen :).
    Superstoer dat je als een echte Gaucho door Argentinie gereden hebt.

    Toch bizar dat je ook in het buitenland van die rare types aantrekt af en toe. Zie jullie al staan, trekkend aan die fles!

    Een hele goede reis gewenst richting Santiago de Chile en ik mail je snel weer!

    XXXX puh

  • 06 Maart 2011 - 19:00

    Mamsi:

    Hoi peetje,

    Hahaha, altijd weer leuk om jouw reisverslag te lezen. En dan die gekke vent....
    Ik zie je zo zitten op zo,n paard :- )
    Lekker genieten van al die heerlijke wijn en chocolade en nog veel meer.

    Tot horens weer, dikke knuffel en dikke kus.

  • 07 Maart 2011 - 21:53

    Edith:

    Heel veel plezier geniet ervan wij genieten van je verhaal en van je mooie foto`s.

    liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Maart 2011 - 10:37

    Yneke:

    Gohh, kijk... dit soort verhalen heb ik nodig om en druilerige dag door te komen. Het zou zo een aflevering van Julia's tango kunnen zijn. Goed bewaren hoor, al die verhalen. Kun je misschien ooit nog eens als basis voor een boek gebruiken. Jammer dat je met een verhaal alleen de woorden kunt lezen. Je zou eigenlijk een soort interactief internet moeten hebben waarbij je alle zintuigen kunt inzetten. Dus proeven wat jij proeft, horen wat jij hoort - ja, er zijn technieken waarbij dat kan- en voelen wat jij voelt. En oh ja, natuurlijk ook ruiken wat jij ruikt. Want wat moet dat heerlijk geroken hebben allemaal. Afgezien van die vervelende lul natuurlijk. Mannen zijn daar zowiezo niet echt heel erg geemancipeerd, en zo'n randdebiel doet natuurlijk wat hij wil met de vrouwtjes. Gelukkig sta jij je mannetje.
    Komende vrijdag heeft Jannet haar hennafeest. Bij turkse bruiloten is het zo dat het meisje haar afscheid viert van het ouderlijke huis wanneer ze trouwt. Wordt dus een feest in een zaaltje met eten en zo. Een soort bruiloft alleen voor vrouwen. Ik ben heel benieuwd.
    Groetjes en tot het volgende verhaal.
    xxyneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 50082

Voorgaande reizen:

15 November 2018 - 22 November 2018

Tenerife

23 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Colombia

03 September 2015 - 03 Oktober 2015

Costa Rica & Nicaragua!

08 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Exploring Ecuador and the Galapagos!

11 Januari 2011 - 10 Mei 2011

Zuid Amerika

19 Februari 2008 - 06 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: