Het land van de Inca's - Reisverslag uit Huacachina, Peru van oosterdijk - WaarBenJij.nu Het land van de Inca's - Reisverslag uit Huacachina, Peru van oosterdijk - WaarBenJij.nu

Het land van de Inca's

Door: Webmaster

29 April 2011 | Peru, Huacachina

Hola!
Na een paar dagen relaxen in Cusco, met een van top tot teen hotstone massage, was het tijd om naar Arequipa te vertrekken. De stad op zich was niet heel bijzonder maar we kwamen hier dan ook voor de Colca Canyon.
Om 3 uur 's ochtends vertrokken we al. Allereerst hebben we bij Cruz del Condor naar de condors gekeken. Jemig deze vogels zijn echt groot! De volwassen condors die hier leven kunnen een spanwijdte hebben van 1.75 meter. Het lichaam kan 78 cm worden. Die dag waren er heel veel en ze vlogen ook heel laag over ons heen. Prachtig om te zien!!
Na nog een stukje rijden was het tijd om te gaan lopen. Oftewel afdalen! De Colca Canyon schijnt twee keer zo diep te zijn als de Grand Canyon. Overal zie je terrassen, dit is door de Inca's aangelegd voor de landbouw. Na 3uur afdalen en genieten van het landschap was het tijd voor de lunch. Na de lunh stond er nog eens 3 uur wandelen op het programma. Weer voornamelijk afdalen. Onderweg kwamen we door verschillende dorpjes. In de dorpjes hier spreken ze nog Quechua, de Inca taal. Elk dorp heeft een kruis staan. Dit is de pachamama, de godin van de landbouw en de aarde. De mensen vereren de pachamama. Heel erg interessant!

De volgende ochtend om 5uur vertrokken we voor de klim omhoog. Zonder ontbijt 5km omhoog lopen waarbij we 1100 meter stegen. Wat een zware klim weer!! Maar super om uiteindelijk boven te zijn! De rest van de dag nog rond gereden in de Colca Canyon en genoten van de mooie omgeving! Wel een spannende tocht. De Peruanen houden van twee dingen, namelijk inhalen en toeteren. Er zijn hier ontzettend veel bochten en de mensen halen gewoon te pas en te onpas in. Blijkt er een tegenligger aan te komen dan trappen we toch gewoon keihard op de rem en gaan we er weer achter rijden. Verder wordt er werkelijk waar voor alles getoeterd waarmee ze willen duidelijk maken dat zij eraan komen.

We zitten nu in Huacachina want we gaan hier morgen sandboarden!
Besos!

• 29 April 2011 - 21:07

Janneke:

Hey Peet, wat een avontuur weer! Volgens mij heb je onderhand wel een enorm goede conditie, of niet?

Eergister verjaardag van Gien gevierd met chinees bij haar thuis. We misten je wel een beetje hoor!

Tot gauw! Liefs Janneke

• 30 April 2011 - 09:40

Mamsi:

hallo lieve peet,

wat een avontuur weer!!! je training voor de 4daagse heb je ook weer gehad , of niet? wat een grote vogel , die condor , prachtig!
    je kunt trouwens mooi "vertellen" in je verhalen.

dikke kus mij.

• 01 Mei 2011 - 09:15

Rietepiet:

Hoi Peet
    Goh wat leuk om al die leefgewoontes en gebruiken van dichtbij mee te maken.
    Je zult nou wel gespierd zijn met al die!!! klimtochten.pfff en dat ook nog op de vroege morgen.
    Veel plezier.

xx Ria

• 04 Mei 2011 - 18:33

Desiree:

Hoi Petra! Nog veel plezier de laatste daagjes in Peru (Ergens anders, Ecuador?) Ik hoop dat je nog veel avonturen beleeft voordat je weer in NL bent. Lijkt me leuk om dan een keertje je foto's te zien en je verhalen te horen. Groetjes Desiree