El fin del mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van oosterdijk - WaarBenJij.nu El fin del mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van oosterdijk - WaarBenJij.nu

El fin del mundo

Door: Webmaster

10 Februari 2011 | Argentinië, Ushuaia

Lieve allemaal,

Om in el fin del mundo te komen hebben we 32 uur in de bus gezeten vanuit Puerto Madryn. Gezellig met hele Argentijnse families, die er soms een andere opvoeding op na houden dan we in NL gewend zijn, in de bus. Onderweg kwamen we door Chili wat betekend dat je een exit stamp en entrada stamp moet halen voor je paspoort. Uren zitten wachten bij de grensovergangen. Waarom? Dat weet niemand!
Na 2 a 3 uur konden we eindelijk verder. In Chili moesten we ook een klein stukje met de ferry. Hier zwommen de dolfijnen met de boot mee! Erg leuk om te zien! Daarna weer een grens overgang waar we maar 1,5 uur hebben staan wachten. Veel later dan verwacht waren we eindelijk in Ushuaia. Snel naar het hostel en gelijk slapen!

In Ushuaia hebben we een boottocht gemaakt over de Beagle Channel. Een eiland met, een ander soort, zeeleeuwen gezien. Veel verschillende vogels en natuurlijk de zuidelijkste vuurtoren. Vervolgens een stuk gelopen op een eiland waar de aboriginals hebben gewoond. Zij waren altijd naakt. Door zich in te smeren met zeeleeuwenvet werden ze beschermd tegen kou en tegen water.

De volgende dag was het eindelijk tijd om de benen te strekken. De wandelschoenen zijn weer ingelopen in het National Park Tierre del Fuego. Een tocht van ongeveer 7 km door bos en over rotsblokken. Overal lagen dode bomen. Het was er super stil, het enige wat je hoorde was het gekraak en geschuur van alle bomen. Heel bijzonder.
Met een busje reden we het park in. Door de hitte, de stoffige wegen waar je met een four-wheel drive moet rijden, de eentonige beplanting en de radiozender met spaanse muziek (zelfs de reclame was hetzelfde als op Bonaire) waande ik mij voor heel even in het park van Bonaire.

Morgenochtend om 5 uur stappen we in de bus naar Puerto Natales in Chili. Hier wil ik de ' W' trekking gaan doen in Torres del Paine.

Liefs van mij

• 10 Februari 2011 - 21:42

Paps En Sandra:

Hoi petra, wat een geweldige tijd heb jij daar toch. Vanmorgen is Sanne vertrokken naar Peru. Misschien kom je haar nog wel tegen.
    Dikke kus

• 10 Februari 2011 - 21:52

Marieke Voorzee:

Ha meis!

Oooohhhh.... Wat ben ik jaloers!!!!!

Klinkt erg goed allemaal! Lekker genieten:-D!

• 10 Februari 2011 - 22:45

Zus:

ohhh leuke foto's weer hoor, geniet maar lekker !!!

dikkee kuss van alle van der sluisjes

• 11 Februari 2011 - 09:34

Mams:

hoi meisje , fijn te lezen dat het goed gaat en dat je zoveel moois ziet onderweg. dat stukje van bonaire kan ik me wel een beetje voorstellen , want daar zijn we samen doorheen gereden. leuk hoor!!
    geniet ervan meis!!

dikke x en knuf.

• 11 Februari 2011 - 10:05

Merel:

Zucht, wat is het daar mooi!!!!
    Wat bizar dat er op zo'n mini eilandje een vuurtoren staat :)

Waarschijnlijk zit je inmiddels in de bus naar Chili. Zal zo gelijk even die W trekking Google-en, ben super benieuwd!

Spreek/ mail/ facebook-chat je snel weer. Groetjes vanuit een mistig Nederland.
    XXXX puh

• 11 Februari 2011 - 11:05

Yneke:

Wat is de wereld klein hé? Zo zit je in het ene land en zo in het andere. En zelfst het contact met Nederland is makkelijk gelegd. Ik heb altijd als argument voor mijn vliegangst gezegd dat als een mens gemaakt was om te vliegen hij wel vleugeltjes had gekregen. Maar als ik jou zo zie dan ben ik toch best wel een beetje jaloers. Zal ik dan toch nog eens.......
    In ieder geval de groeten vanuit Almen

• 11 Februari 2011 - 14:17

Gien En Boys:

OH wat een mooie reis maak jij! Wat een super mooie natuur en zo bijzonder allemaal. Het "einde van de werld "kun je nu ook trots bijschrijven en vast wel de moeite van het wachten waard met de stempels als beloning toch? ben benieuwd naar het vervolg van je reis en leuk hoor om je zo te kunnen volgen! xxx and take care!!!

• 11 Februari 2011 - 21:03

Harriet:

Hoi Peet, leuk om te lezen waar je bent en wat je doet!! Schitterende landen! Flinke busreizen....heb je tussendoor nog wat vliegreizen gepland?? Veel succes,geniet lekker en groetjes van ons

• 13 Februari 2011 - 14:44

Janneke:

Wow Peet.... wat zie je toch een hoop mooie dingen!!! Super hoor! Mijn zusje zit nu 3 maanden op Curacao, ik zou er zelf ook bijna vandoor gaan.....

Liefs Janneke