Bijzondere belevenissen in Argentina - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van oosterdijk - WaarBenJij.nu Bijzondere belevenissen in Argentina - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van oosterdijk - WaarBenJij.nu

Bijzondere belevenissen in Argentina

Door: Webmaster

04 Februari 2011 | Argentinië, Puerto Madryn

Hola!
Vorige week heb ik 6 dagen in Buenos Aires doorgebracht. Onzettend veel dingen gezien, veel mensen ontmoet en veel leuke dingen gedaan. Eindelijk mijn eerste steak gegeten, heerlijk! Dit is voor herhaling vatbaar!
Om ergens te komen heb ik regelmatig de metro gepakt. Een hele belevenis. De hele rit door komen er mensen de metro in om op 1 of andere manier geld te verdienen. Mensen maakten muziek, staken verhalen af of deelden briefjes uit om op die manier geld te krijgen. Ook kwamen ze allerlei spullen verkopen, bv: sneakersokken, agenda´s, leesboeken, computerhulpboeken, haarschuifjes en mini naaimachines. Het werd op je schoot gelegd en na een tijdje kwamen ze het ophalen of het geld innen. Apart om zo mee te maken.
Op zondag ben ik naar San Telmo geweest. Dit is een volksbuurt in Buenos Aires. Hier is elke zondag een antiekmarkt maar ook wordt er altijd tango gedanst op straat. Erg gaaf om te zien! ´s Avonds ben ik nog naar cafe Tortoni geweest om daar een tangoshow bij te wonen. Wat gaat dat snel zeg! Heel leuk om te zien.
Maandag ben ik naar de paardenrace geweest. Een onzettend grote baan waarbij er aparte ingangen zijn voor de betalende mensen en de ´gewone´ mensen. Bij de ingang kun je een boekje krijgen waarin wordt aangegeven welke paarden wanneer racen en welke hoog aangeschreven staan. Voordat de race begint worden de paarden warm gelopen en dan staan de eersten al met hun boekje aan de kant te kijken. Op de racebaan staat een groot bord en hier kun je zien wat het te winnen bedrag is per paard. Uiteraard heb ik ook een gokje gewaagd. Mijn paard heeft de gehele race voorop gelopen maar de laatste 100m zwakte hij af naar de vierde plek. Helaas!
Dinsdag was het weer tijd om Buenos Aires te verlaten. Een twintig uur durende busreis naar Puerto Madryn lag in het verschiet. Gelukkig zijn de bussen in Argentinie erg goed en kun je heerlijk liggen. Bij vertrek kregen we al gelijk wat te eten. Na een paar uur hadden echter mega honger maar er kwam maar geen avondeten. Om 23uur hadden we de hoop opgegeven en waren we eigenlijk wel klaar om te gaan slapen. Totdat we opeens bij een busterminal aankwamen waar we daar pasta met ijs toe te eten kregen. Luxe toch?!
Gister zijn we naar Punta Ninfas geweest. Na een flinke klimpartij zaten we opeens op een meter afstand van de zeeleeuwen! Heel bijzonder om dit zo mee te maken. De zeeleeuwen lagen daar heerlijk en af en toe maakten ze een soort niesend geluid. Dit schijnen ze te doen om het zout uit hun neus te blazen.
Vandaag naar Punta Tombo geweest. Hier leeft een ontzettend grote pinquinkolonie. Op dit moment hebben ze jonkies. Dat betekend dat 1 ouder bij het nest blijft en de ander heen en weer loopt naar de zee om eten te halen. Deze tocht duurt een paar dagen. Echt overal waar je keek zag je pinquins. Geweldig!!
Het landschap is hier al erg kaal. Het enige wat je onderweg ziet zijn kale vlaktjes met bosjes. Af en toe een lama of een struisvogel.
Morgen nog een dagje relaxen hier en dan hebben we een bustocht van 30uur voor de boeg naar Ushuaia!
Liefs van mij

• 04 Februari 2011 - 23:54

Floor:

Wat weer een super verhaal! En die foto's! Zo schattig die pinguïns. Super leuk om te lezen. :-)

kus floor

• 05 Februari 2011 - 05:55

Ronald En Jolanda:

Hallo Petra,
    wat een heerlijke reis ben je aan het ondernemen met een boel mooie dingen die je ziet en beleeft leuk om te lezen geniet er van .
    mooie foto's zo kunnen we een beetje zien hoe het daar is erg mooi!.
    groetjes Ronald en Jolanda

• 05 Februari 2011 - 15:30

Paps En Sandra:

Hoi Petra,
    Wat beleef jij toch mooie avonturen. En wat zie jij mooie dingen. Wij hebben laatst in de waddenzee geen zeehond gezien, maar nu snap ik het. We hadden gewoon naar Argentinie moeten gaan om mooie dieren te zien. Geweldig.
    Geniet van alles wat je daar gaat doen. Dan genieten wij hier met je mee.
    Dikke kus

• 05 Februari 2011 - 16:30

Ria:

Hey Peet,
    Je schrijft leuke verhalen ,zo kan ik als thuisblijver ook een beetje meereizen...
    Wat bijzonder om de zeehonden zo dichtbij te zien.
    Jammer dat je met de paardenrace niks hebt gewonnen.
    Veel plezier
    Liefs Ria

• 11 Februari 2011 - 10:35

Suus:

Ooooh wat een leuke fotos! Wat een schatjes die beesten . . . en die pinquin op de brug aahhhhhh. Wat moet dat prachtig zijn om in het echt te zien en mee te maken!
    XxX