Wat een geweldige watervallen! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van oosterdijk - WaarBenJij.nu Wat een geweldige watervallen! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van oosterdijk - WaarBenJij.nu

Wat een geweldige watervallen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

28 Januari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal!

Vorige week ben ik vanuit Buenos Aires vertrokken naar Colonia in Uruguay. Colonia heeft een historisch stadje,erg leuk om te zien! Zelfs de oude auto"s ontbraken niet in het plaatje. Er reden hier ontzettend veel Kevers rond. Dus opa, als marktplaats uitverkocht is moet je hier maar even een kijkje nemen! Ze zijn er in overvloed!!

De volgende dag door naar Montevideo, de hoofdstad van Uruguay. Hier even lekker een dagje op het strand doorgebracht en een dagje rondgeslenterd door het oude en het nieuwe centrum. Gezellig stadje!

Na deze relaxdagen was het weer tijd om de bus in te gaan. Op naar Foz do Iguazu! Eerst 13uur in de bus naar Porto Alegre. Heerlijk luxe gelegen en diner en ontbijt gekregen. In Porto Alegre kon ik 3 uur later weer de bus in voor een 16uur durende rit naar Foz do Iguazu. Wat een helse tocht was dat!! Ik was ingesteld op net zo"n lekkere bus als de vorige maar niks van dat alles! De airco werkte niet! En ik zat achterin bij het toilet waar een ongelooflijke hitte vanaf kwam. Op een gegeven moment wist ik, en die jongen naast mij ook, van gekkigheid niet meer waar we het zoeken moesten. Het zweet droop van ons af. Gelukkig gingen er onderweg mensen de bus uit en bleek de airo aan de andere kant wel aan te slaan. Dus de rest van de reis heb ik liggen afkoelen.

In Foz do Iguazu zat ik in een klein maar erg gezellig hostel. Gelijk met wat mensen naar de Itaupu dam geweest. Ik geloof dat ongeveer 90% van Paraguay en 10% van Brazilie hier zijn elektriciteit vandaan haalt. Interessant om te zien.

De volgende dag naar de watervallen aan de Braziliaanse kant geweest. Keek echt mijn ogen uit daar. Geweldig om te zien!! Vanaf de Braziliaanse kant heb je een vooraanzicht van de watervallen. Ik had mij laten vertellen dat de Argentijnse kant nog veel beter was dus de volgende dag ben ik naar de Argentijnse kant geweest. Wat een belevenis was dat!!! Echt ongelooflijk!!!! Overal watervallen!!!! Het hield niet op, waar je ook keek, alleen maar watervallen! Het komt ook met zo"n kracht naar beneden, je weet echt niet wat je mee maakt!!
De Argentijnse kant was inderdaad nog veel beter! Hier kon je echt tot bovenaan de watervallen komen en soms had je zelfs het idee dat je er instond. Ben echt heel erg onder de indruk!

Nu weer terug in Buenos Aires. Even een leuk weetje over Buenos Aires. Elke straat is opgedeeld in blokken. Elk blok is 100 meter. De huisnummers zijn gebasseerd op de afstand van de voordeur tot aan het einde van elk blok. Het komt dus heel vaak voor dat de huisnummers niet opvolgend zijn.

Aankomende dagen ga ik Buenos Aires weer ontdekken en mij voorbereiden op een lange reis naar het zuidelijkste puntje!

Liefs van mij!

  • 28 Januari 2011 - 12:39

    Mams:

    hoi peetje,

    wat een mooie ervaring zal dit voor je geweest zijn!! super!!
    het is haast niet voor te stellen wat jij allemaal hebt gezien, je moet daar echt bij zijn geweest.

    dag meisje,dikke kus en knuf.

  • 28 Januari 2011 - 15:10

    Yneke:

    Hoi daar lekker weer mens terwijl wij hier koude handen hebben.
    Leuk verhaal van die huisnummers. Toen wij in Praag waren afgelopen zomer viel het ons op dat de huisnummers daar ook niet logisch in elkaar zaten. Ik vraag me nu af of het daar misschien ook op die manier geregeld is.
    Je bent al lekker bruin zeker? Heb je al wat leuke processies meegemaakt?
    Ben benieuwd naar de rest van je reis.
    groetjes uit Almen

  • 29 Januari 2011 - 12:57

    Marieke:

    Ha die Peet!!
    Wat maak jij weer een te gekke dingen mee, super om te lezen!
    Kan niet wachten op de foto's en je volgende verslagen, ik zeg geniet ervan en ik blijf je volgen!!!

    Heel veel plezier de komende tijd!!

    Groetjes uit het koude maar zonnige Laren!!

  • 30 Januari 2011 - 15:00

    Janneke:

    Hey Peet,

    Geweldige dingen maak je mee!!! Leuk om zoveel enthousisaste dingen te horen!

    Hier alles goed en lekker koud... brrr!!! Heb jij het beter voor elkaar!!!

    Liefs Janneke

  • 30 Januari 2011 - 15:40

    Floor:

    Hoi Petra
    ik heb je gevonden en meteen al je verhalen tot nu toe gelezen. Super leuk om te lezen wat je al in zo'n korte tijd hebt meegemaakt en hebt gezien. En leuk om de foto's te zien. Je hebt al een mooi kleurtje. :-)
    ik zit hier in het koude Nederland alleen maar jaloers te zijn op jou mooie avonturen, misschien wel een goede drive om nog harder aan m'n studie te gaan.
    Geniet ervan en ik ga je nu op de voet volgen!
    Kus floor

  • 02 Februari 2011 - 14:55

    Merle:

    He Petra,
    Ik zag de link van deze site op je hyves staan...en tjee...wat een ervaring al! Super om te lezen en wat een mooie foto's! Petje af hoor hoe je het allemaal alleen doet! Blijf je site zeker in de gaten houden. Geniet ervan!
    x Merle

  • 02 Februari 2011 - 21:55

    Jarno :

    Hey Petra,

    Wat een mooi verhaal, ben jaloers bij het zien van de geweldige foto's. fijn om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt.

    x Jarno

  • 05 Februari 2011 - 16:23

    Gien En Boys:

    Petra, joh wat een prachtige beelden! Dat jij daar bent ..pfff..is toch heel bijzonder. Je zal wel een bus-zitgatje hebben zo langzamerhand na zoveel reisuren maar dat heb je er voor over!! Die vlinders vind ik echt super gaaf!

    liefs Gien

  • 07 Februari 2011 - 15:16

    Janneke:

    Hoi Petra,
    Wat een indrukwekkende foto´s van de watervallen, prachtig!!!
    En je bent mooi op pad, erg leuk om zo je belevenissen te volgen en je enthousiaste verhalen te lezen.
    Nog veel avonturen toegewenst!
    Gr. Janneke


  • 11 Februari 2011 - 10:36

    Suus:

    Als ik dit stukje lees, en je foto's en video zie waan ik me ook weer helemaal in Argentinie! Wat krijg ik een heimwee van die plaatjes . . .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 50087

Voorgaande reizen:

15 November 2018 - 22 November 2018

Tenerife

23 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Colombia

03 September 2015 - 03 Oktober 2015

Costa Rica & Nicaragua!

08 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Exploring Ecuador and the Galapagos!

11 Januari 2011 - 10 Mei 2011

Zuid Amerika

19 Februari 2008 - 06 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: