Bon dia! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van oosterdijk - WaarBenJij.nu Bon dia! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van oosterdijk - WaarBenJij.nu

Bon dia!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

Vanaf een tropisch eiland weer even een berichtje! Ook op een tropisch eiland is het weer vandaag net zo bewolkt, regenachtig en troosteloos als in Nederland!Alleen hier is het zo dat dat ook heel snel weer over kan zijn.

De tijd vliegt hier echt voorbij!Op het werk moest ik erg wennen maar het wordt al leuker. Gelukkig heb ik twee vrije dagen per week en dan lig ik natuurlijk heerlijk op het strand! Vorige week ben ik naar een ydilisch strand, Sorobon, geweest. Dapper stapte ik op mijn fiets richting het strand. Dwars door een kaal landschap met alleen maar cactussen en overal dode beesten liep een eindeloze weg. In de veronderstelling dat ik maar een kwartier hoefde te fietsen viel het mij rauw op 't dak dat ik er na een half uur nog niet was. Door de hitte zou je zowat waanideeen krijgen dat je in de verte de zee al ziet liggen. Eenmaal aangekomen bleek dat alle passagiers van de twee cruiseschepen hier ook gedropt waren.
Het was er wel erg mooi!! Je kunt hier misschien wel een kilometer het water in lopen en dan sta je er nog pas tot je middel in. Daarna was er een soort van 'scheidingslijn' waar de golven van de zee kapot sloegen. Het had op iedereen, including me, een soort van aantrekkingskracht om daar naar toe te lopen. Heel apart om echt iedereen heen en weer te zien lopen om daar te komen.
Omdat het water zo ondiep en lekker warm was werd er ook door een stuk of 25 toeristen een theekransje gehouden in het water. Al hurkend in het water werd er flink wat afgekletst!

Ingewijden weten dat ik een a- ritmisch en houterig persoon ben en toen ik vertelde dat ik op salsales zou gaan werd er dan ook smakelijk gelachen! De salsales was wel heel erg leuk maar zoals natuurlijk van te voren vast stond danste ik behoorlijk uit de maat!


Kus peet

  • 15 Maart 2008 - 13:56

    Elske:

    Hahaha dus je salsales was een succes Peet? Hebben ze speciaal voor jou nog even Suavemente gedraaid? Weet zeker dat je daar wel lekker op los zou kunnen gaan!
    Klinkt top joh... Geniet lekker van je vrije daagjes en natuurlijk ook wel een beetje van je stage!

    kussss

  • 15 Maart 2008 - 14:23

    Mam:

    haha,ik zie het al voor me,petra aan het dansen.nou meid,als je er maar lol in hebt!!!super lijkt me dat om zo ver in het water te kunnen lopen.wat zal het daar mooi zijn!!!we hadden gisteren een goeie dag wat het weer betreft,vdaag iets minder.
    fijn dat het op het werk wat beter gaat!!tenslotte moet je daar grotendeels van je tijd doorbrengen.succes meisje.dikke kus en knuffel,mam

  • 15 Maart 2008 - 16:53

    Erik:

    Whaha, de telepatische krachten nemen maar angstvallig grote vormen aan zeg! Het moet niet gekker worden :p! Helaas net te laat om ons op te geven voor de nieuwe Uri Geller! Maar wat is het weer heerlijk wat van je te lezen, en ook met die foto's erbij! En het doet me ook goed dat het daar net zulk snertweer is als hier...;) Poeh zeg, storm, regen, kou en geen water. Alles hebben we al gehad, en maart is nog maar op de helft! Verder ben ik natuurlijk heel benieuwd hoe jij met je heupen ziert en zwaait als ik bij jou kom! Nog maar eventjes! Hele dikke zoen, Erik

  • 15 Maart 2008 - 16:58

    Karin:

    Hé Petra, leuk om weer een verslag van je te lezen. En dapper van dat fietsen! Heel bijzonder, die zee met die kleuren. Ik hoorde dat het water vreselijk zout is; dat je lekker kunt drijven zoals in de Dode zee. En die salsales.... dat is toch prachtig! Marloes kan het ook en die is ook echt niet één van de lenigsten. Kunnen jullie in aug. leuk samen een voorstelling geven op Bonaire! Kus

  • 15 Maart 2008 - 17:18

    Suus:

    Hoi Peer!!!
    Wat fijn dat het werk al wat leuker word. Met wie ga je nu je vrije dagen en vrije tijd om? Nog leuke collega's of andere mensen?
    En de salsales . . . leerzaam maar ik vind t ook n beetje jammer, vind je danskunsten juist zo leuk!
    Met ons gaat alles goed!! Baby voel ik ondertussen dagelijks bewegen en ikzelf en Sascha hebben z'n schopjes ook al van de buitenkant gevoelt!! Echt raar is dat!
    27ste heb ik 20weken echo . . .heel spannend, jij hoort dan snel van me wat het is . . .

    Heel veel liefs Suus

  • 16 Maart 2008 - 00:11

    Marloes "zus":

    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! :-D SAAAAALSSSAAAA!
    Cuban? Echt leuk!! Gewoon doorzetten hoor, het komt vanzelf (redelijk) goed... (ervaringsdeskundige). ;-) Leuk toch!!

    Fijn ook om te horen dat het je al wat beter bevalt op het werk! En die foto's...... die zijn echt jaloersmakend hoor..... Of het nu bewolkt en regenachtig is of niet.... Heb echt zin om te komen!!

    Geniet er maar goed van!! Heel veel plezier en ... dat paardrijden.................. dat wil ik ook........................

    Beso
    M

  • 16 Maart 2008 - 08:53

    Rietepiet:

    Joehoeeeeeeeeeee,
    Nou kan jouw het schelen:dans er maar lekker op los hoor!!misschien krijg je het in ene wel te pakken!
    Bij jouw klaart de boel snel op,hier.........blijft het dagen door gaan.
    Zon theekransje is wel erg leuk,dat heb je dan wel goed gezien dan??
    hahha Geniet er maar lekker van.Ik tel de dagen nu al af.
    xx ria

  • 16 Maart 2008 - 10:04

    Zus:

    haai peetje,

    Nou we kunnen dan mooi eens samen salsa dansen als je thuis bent:d hihi.

    have fun en tot over een paar maandjes he!

    Liefs ons 3tjes vanuit zutphen!

  • 17 Maart 2008 - 07:14

    Jannet:

    He Petra! Wat een mooie foto's weer! Ik hoop dat je werk ook leuk is en dat je collega's leuk zijn! Heb je een beetje leuke mensen leren kennen daar? Gaaf hoor salsa! Dapper haha! Maar je zit dan ook echt wel op de goede plek daar om het te leren! Heel veel plezier en tot het volgende bericht! liefs Jannet

  • 17 Maart 2008 - 19:29

    Elske:

    oohww die foto's!! fijn fijn fijn, geniet er lekker van Peet!-x-

  • 17 Maart 2008 - 20:35

    Roos:

    Hey Peetje,

    lekker chillen op de antillen dus!! Ziet er allemaal goed uit, enneh als ik al die verhalen en foto's van eef hoor en zie, dan wordt het één groot feest! Geniet ervan en werkse tussendoor haha

    liefs Roos

  • 19 Maart 2008 - 13:03

    Go:

    Ohhhh Peetje, kunnen we zometeen helemaal los in Nederland met de salsa, heb er nu al zin in! Schudden met die heupjes en kont, komt het toch nog eens van pas;) Geniet ervan meis.

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2008

Wereldrecord 500m zwemmen is verbroken

01 Juli 2008

Chillen op de Antillen

05 Juni 2008

Padi

26 Mei 2008

Mijn eerste bezoek op Bonaire

11 Mei 2008

Discover Scuba Diving

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 50093

Voorgaande reizen:

15 November 2018 - 22 November 2018

Tenerife

23 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Colombia

03 September 2015 - 03 Oktober 2015

Costa Rica & Nicaragua!

08 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Exploring Ecuador and the Galapagos!

11 Januari 2011 - 10 Mei 2011

Zuid Amerika

19 Februari 2008 - 06 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: