Padi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van oosterdijk - WaarBenJij.nu Padi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van oosterdijk - WaarBenJij.nu

Padi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

05 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Bon dia!

Zoals jullie allemaal weten was ik 22 mei al begonnen met mijn Open Water Course. Die dag heb ik alleen maar theorie gehad en hebben we alle mogelijke oefeningen in het zwembad gedaan. Vorige week was het dan tijd om 2 duiken te maken! Ik had een prive instructeur dus dat was wel weer een luxe!Voor hem weer een hele belevenis want aLS je met mij op pad gaat gebeurd er bijna altijd wel weer wat. Zo ook deze keer! De duik begon goed, de instructeur heeft tot 2 keer toe vrolijk lopen wijzen naar iets wat voor mij alleen op een rots leek. Dit bleken achteraf schorpioenvissen te zijn die op een rots lijken. Vandaar dat ik dus niks zag! Aan het einde van de eerste duik moesten er natuurlijk weer oefeningen gedaan worden. Hierbij moesten we oefenen wat je moest doen wanneer iemand kramp krijgt of onwel wordt. Terwijl ik hartstikke mijn best deed om de instructeur het water uit te trekken kreeg ik ontzettende kramp in beide benen. Na een heerlijke beenmassage konden we dan eindelijk het water uit. Eenmaal op de kant was ik mijn weightbelt kwijt, iets wat hij nog nooit had meegemaakt. Je snapt het al, de spullen konden weer aan en hij kon het water weer in om mijn gewichten te gaan zoeken. Die bleek ik tijdens mijn kramp verloren te zijn. Bij de 2e duik ging het gelukkig allemaal goed! Er zijn leuke foto's gemaakt die dag, die hoop ik binnenkort te ontvangen.


Vandaag had ik een andere instructeur, gekke dingen zijn vandaag gelukkig niet gebeurd! We hebben 2 duiken gemaakt en bij de eerste duik vandaag heb ik een zeepaardje gezien! Echt heel bijzonder om deze zomaar in een plant te zien zitten! Verder hebben we veel frogfishes gezien,deze zijn rood,groen,bruin en zaten op de rots. Het leek net een pluk mos maar als je goed keek kon je de ogen en mond zien. Erg veel andere mooie dingen gezien dus dat was echt super!
Dit was ook de laatste duik dus nu heb ik officieel mijn Padi!!

Na het duiken werd ik door 2 gasten van het resort, die samen met mij moesten duiken vandaag, meegevraagd om aan de bar wat te drinken.Was erg gezellig!

Verder heb ik van een andere gast van ons een briefje en een dinerbon gekregen omdat ik er voor had gezorgd dat hun koffer na 3 dagen eindelijk terug was. Het heeft me tig telefoontjes gekost naar de vliegmaatschappijen en naar het vliegveld. Iedereen zei dat de koffer niet op Bonaire was. Uiteindelijk werd ik doorverbonden naar de douane en ook zij zeiden gelijk dat er niks stond. Na ff smeken is de douane toch gaan kijken en ja hoor de koffer stond TOCH in de aankomsthal. Deze koffer had ik opgehaald en naar de kamer gebracht. Deze mensen waren zo blij dat ze me allemaal wilden omhelzen.Een andere collega en ik hebben daarom allebei een dinerbon gekregen dus daar gaan we van de week lekker van genieten!

Iedereen echt bedankt voor alle leuke reacties,kaartjes etc!
Dikke kus van mij!


  • 05 Juni 2008 - 06:50

    Merel:

    Heej Peet!
    Goed bezig jij! Kramp is alleen minder, maar goed dat je meteen gemasseerd kon worden ;)Gefeliciteerd met je PADI bij deze, wie weet kunnen we ergens een keer samen gaan duiken.:D

    Wat leuk dat jullie een dinerbon gekregen hebben. En helemaal omdat je vol bent blijven houden dat die koffer er WEL was.
    Supercool, ben nu bij DiVetro en het buurmeisje van 4 staat keihard te zingen, lief!!!!

    Ik ga nog even hard aan de slag met de DiVetro versie van mn verslag, t einde komt in zicht :)

    Spreek je snel weer, puh voor nu! Kus Meer

  • 05 Juni 2008 - 07:28

    Elske:

    Peet wat ben je ook een uitstekende werkster! Fijn dat je daar dan ook waardering voor krijgt joh! En je Padi!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!! Ik doe het je echt niet na! Ga maar lekker veel zeepaardjes bekijken, mag van mij :) Ga zo even foto's van je kijken, kussssssssss

  • 05 Juni 2008 - 08:03

    Go:

    Goed werk Peetje en gefeliciteerd met je PADi, nu kunnen we samen gaan duiken alleen lijkt me Nl daar niet zo geschikt voor;)

  • 05 Juni 2008 - 08:12

    Sister:

    daag zus,

    gefeliciteerd met je padi!ontzettend goed van jouw hoor!!
    ik wel ook wel met jouw dineren..hihi maar dat kan helaas niet!

    geniet ervan en kijk je er al naar uit dat mama bijna komt?leuk he?

    xxxxmarloes

  • 05 Juni 2008 - 21:39

    Marloes:

    Hahahaha, wat een avontuur weer. Waarschijnlijk is het onmogelijk om je weightbelt kwijt te raken maar het is jou weer gelukt! :-D Je moet alles een keer meemaken niet waar, maar supergefeliciteerd met je PADI!! Nu wij nog! ;-) Ik ken iemand die minder blij is met het feit dat jij al een zeepaardje gezien hebt........................... ;-) En kicken toch, dat je die koffer boven water wist te krijgen en dat je dan ook nog zo beloond wordt! :-D Het klinkt echt allemaal supertof!!!

    Have fun!
    Dikke tút,
    Marloes

  • 06 Juni 2008 - 10:02

    Eddy:

    hallo Petra, zoals je het allemaal weer geeft, ziet het er goed uit. Het is wel heel erg vervelend daar.
    Gefeliciteerd met je PADI!

    Gr.
    Eddy Boerman

  • 06 Juni 2008 - 21:00

    Erik:

    Dag lieverd,

    Ik ben zoooooo jaloers! Een zeepaardje, nou die moet er maar even blijven want die wil ik ook zien! Dan verwacht ik ook wel een beenmassage van jou natuurlijk ;)! En binnenkort uit eten, wat een aardige gasten waren dat zeg! Ze bestaan dus toch, aardige Amerikanen...
    En bovenal natuurlijk gefeliciteerd met je PADI! Zoek maar vast de mooiste plekjes op :P!

    Dikke zoen en tot zo ;)!

    Erik

  • 08 Juni 2008 - 14:07

    Ria:

    Hai hai peet,
    Nogmaals gefeliciteerd met je PADI!!!!!
    Goh dat er op de tweededag niks geks is gebeurt..hhhahah
    Leuk zeg om zoveel mee te maken.Ennnnnnnnnnn al dolfijntjes gezien?????
    xxTante Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2008

Wereldrecord 500m zwemmen is verbroken

01 Juli 2008

Chillen op de Antillen

05 Juni 2008

Padi

26 Mei 2008

Mijn eerste bezoek op Bonaire

11 Mei 2008

Discover Scuba Diving

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 50067

Voorgaande reizen:

15 November 2018 - 22 November 2018

Tenerife

23 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Colombia

03 September 2015 - 03 Oktober 2015

Costa Rica & Nicaragua!

08 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Exploring Ecuador and the Galapagos!

11 Januari 2011 - 10 Mei 2011

Zuid Amerika

19 Februari 2008 - 06 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: