Discover Scuba Diving - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van oosterdijk - WaarBenJij.nu Discover Scuba Diving - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van oosterdijk - WaarBenJij.nu

Discover Scuba Diving

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

11 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen,

Koninginnedag heb ik dit jaar anders gevierd dan in Nederland. Hier Dia di Rincon HET feest van Bonaire en dit wilde ik natuurlijk meemaken. Bij aankomst kreeg ik gelijk een vakantiegevoel! Door gezellige bandjes en marktkraampjes waande ik mij bijna weer op de braderie in Zeeland. Ook een foto in Bonairiaanse klederdracht mocht hier niet ontbreken en jullie snappen natuurlijk al dat dit erg sexy is!

Na 2 maanden wachten was het dan eindelijk de dag daar dat ik mocht duiken! Afgelopen donderdag mocht ik beginnen met een Discover Scuba Diving! Ik was natuurlijk best een beetje nerveus maar gelukkig had ik een hele geduldige en aardige instructeur. De eerste paar minuten hield hij ons netjes vast aan ons pak zodat we onderwater konden wennen om te ademen. Door het kleine beetje zenuwen dat ik had was ik al binnen een minuut weer boven omdat ik opeens weer druk ging ademen. Daarna voelde ik me al weer beter en konden we beginnen met een aantal oefeningen die ik eigenlijk maar eng vond. Maarja voor mijn eigen veiligheid was het wel goed om te doen! Gelijk na de oefeningen gingen we door naar 12 meter diepte. Ik eerst aan het handje van de instructeur maar al gauw voelde het goed en kon ik zelf wel verder zwemmen. Wat is het ontzettend gaaf om te duiken!! Echt het was heel bijzonder om te zien hoe het eruit ziet! Op 12 meter diepte leek het net of de wereld onderwater wel rond afloopt. Heel apart. Heel veel mooie dingen gezien, paarse soort van stokken/planten en veel verschillende vissen! Zeker voor herhaling vatbaar dus!

Om 5uur kwam ik uit het water en een andere instructeur wilde 1 biertje doen in de bar. Gezellig 1 biertje doen! Om half 10 waren we nog steeds 1 biertje aan het doen en toen was mijn collega bang dat ik op mijn hoofd zou vallen dus hij heeft mij netjes met de auto thuis afgezet.

Volgende keer weer meer!

Kus peet

  • 12 Mei 2008 - 06:03

    Charlotte:

    Kan niet wachten om samen met jou weer 1 biertje te doen en de truus uit te rollen vervolgens!

  • 12 Mei 2008 - 08:20

    Bertus:

    Klinkt helemaal geweldig! Veel plezier met je tante de komende dagen. Laat me raden; de avond van het ene biertje was je neus rood van de zon natuurlijk?!

  • 12 Mei 2008 - 09:08

    Taan:

    Whahahaha waarom denkt jouw collega dat jij op je hoofd gaat vallen? Wat voor rare dingen heb jij daar al laten zien Peet? :D

  • 12 Mei 2008 - 09:37

    Linda:

    Leuk om je verhalen te lezen!! Geniet er nog ff van!

  • 12 Mei 2008 - 09:50

    Mam:

    Nou meid,wat een superervaring!!!Een beetje nerveus is niet erg,houdt je alert.Lijkt me idd erg mooi om te zien,de onderwaterwereld!!!Op naar de volgende x!dikke kus mam

  • 12 Mei 2008 - 14:38

    Opa:

    hoi peet lykt me leuk om daar een biertje te doen.gr.opa

  • 12 Mei 2008 - 17:43

    Marloes:

    Jeuh Petra, eindelijk gedoken!!! :-D Kan me voorstellen dat dat ademen eerst wel gek is, maar het lijkt me zooooo mooi........ 1 biertje kan trouwens niet zoveel kwaad... ;-) Superleuk allemaal!!! Veel plezier ook met je tante! :-)

    Beso,
    M

  • 12 Mei 2008 - 19:01

    Karin:

    Ik zou dus ook hééél erg 'de senuwe' hebben. Blij dat het echt de moeite waard blijkt te zijn. Erik heeft het al over 'wrak duiken'. Jaja. Ik vind het maar nix, maar dat weet je wel hè. Is je tante al gearriveerd?? Wij hadden hier dit weekeind een postduif. Heeft Erik zijn baas getraceerd via het nr. op de ring. Een zeer merkwaardige vent uit Urk. Maar hij heeft hem gelukkig opgehaald; ik vond het zo zielig voor die duif. Nu is hij weer thuis en kan hij opknappen. Was uit Parijs komen vliegen maar de weg dus kwijtgeraakt. Zo zie je dat wij hier ook heel veel avonturen beleven...... Kus, Karin.

  • 14 Mei 2008 - 10:38

    Go:

    Ohhh Peetje niks beters dan een heerlijk koud biertje na alle indrukken van het duiken... een groot vakantiegevoel dus housen zo meis!

  • 15 Mei 2008 - 11:48

    Marieke:

    Ha Peet!
    Leuk weer wat van je te horen! Zo je eerste scuba ervaring super joh, ga je nu voor je padi?
    Ben ook wel benieuwd hoe het op je werk is, en heb je al veel bezoek gehad?
    En waar zijn de foto's? haha daar heb je zeker geen tijd voor, nou geniet er nog maar mooi even van! tot horens!

  • 17 Mei 2008 - 16:53

    Elske:

    Peet wat super weer! Ouwe avonturier dat je er bent :) heb zelf nooit durven duiken dus vind het altijd knap als anderen het doen! Ga maar flink veel biertjes doen skat en geniet van het bezoek van je tante! Niet te veel hoeren ens loeren he??

    kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2008

Wereldrecord 500m zwemmen is verbroken

01 Juli 2008

Chillen op de Antillen

05 Juni 2008

Padi

26 Mei 2008

Mijn eerste bezoek op Bonaire

11 Mei 2008

Discover Scuba Diving

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 50070

Voorgaande reizen:

15 November 2018 - 22 November 2018

Tenerife

23 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Colombia

03 September 2015 - 03 Oktober 2015

Costa Rica & Nicaragua!

08 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Exploring Ecuador and the Galapagos!

11 Januari 2011 - 10 Mei 2011

Zuid Amerika

19 Februari 2008 - 06 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: