Een actieve tijd in Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van oosterdijk - WaarBenJij.nu Een actieve tijd in Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van oosterdijk - WaarBenJij.nu

Een actieve tijd in Banos

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

16 Juni 2012 | Ecuador, Baños

Hoi!

Woensdagochtend ben ik met de bus vanuit Quito naar Banos vertrokken. Je vraagt om een directe bus maar vooralsnog stoppen ze overal en nergens. Iedereen zwaait naar de bus in de hoop dat ze mogen instappen. En zodra de bus stopt zien de verkopers hun kans. Met fruit, chips, ijs, brood en weet ik veel wat allemaal lopen ze al roepend de bus in, in de hoop iets te verkopen. Overvol rijd de bus verder. Ik had een hostel geboekt maar toen ik aankwam leek het wel een hotel. Geen algemene ruimte en ik kreeg een vijfpersoonskamer voor mijzelf. Het voelde helemaal niet goed dus ik ben snel op zoek gegaan naar een ander hostel. Gelukkig vond ik deze snel en hier is het echt super gezellig! De ontbijtjes hier zijn ook goddelijk dus mijn activiteiten start ik goed.

Woensdagmiddag heb ik mooi op mijn gemak wat rond gelopen en wat gegeten met mensen uit het hostel. In tegenstelling tot vorig jaar kom ik nu heel veel alleengaande reizigers tegen. Erg leuk want het contact maken is zo veel makkelijker dan wanneer je groepjes tegenkomt. Banos staat onder andere bekend om het verbouwen van suikerriet. Overal zie je winkels waarbij ze een houten haak in de deuropening hebben hangen waarmee tafi wordt gemaakt. Ze hangen een klont zachte en taaie suikerrietpasta aan de haak en dit wordt als een lust om de haak gegooid. Hierdoor wordt het vanzelf hard en dan wordt het als snoepjes verpakt. Maar Banos staat ook bekend om alle activiteiten die je hier kunt doen dus dat wilde ik natuurlijk wel meemaken!
Donderdagochtend ben ik gaan abseilen van watervallen. We begonnen met een kleine van 10 meter, daarna 2 watervallen van 15 meter en daarna nog een waterval van 25 meter hoog. De laatste waterval was ongeveer 10 meter en deze zijn we afgegleden. Geweldig!!! Na al het aanspannen van mijn spieren ben ik ´s middags naar de hotsprings geweest. Ook hier begon iedereen te kletsen. Jong, oud, man, vrouw, iedereen wilde weten waar ik vandaan kom, hoe ik heet en of ik al getrouwd ben. Een meisje vertelde mij dat ze op haar 17e getrouwd is. Dat is hier dus heel normaal. Wel leuk om zo een beetje spaans te oefenen. Daarna heb ik een massage gehad. Heb je ergens pijn vroeg ze? ´Nee antwoorde ik, nergens.´ Dat heb ik geweten. Zodra ze begon met de full body massage had ze mijn zwakke plekken tussen mijn schouderbladen al te pakken. Na de gehele massage ging ze op een krukje staan en drukte ze nog eens ff goed op mijn rug. Ik dacht dat ze hem zou breken maar gelukkig viel dat mee! Vervolgens kreeg ik een gezichtsmassage en een chocolade masker. Mijn gezicht heeft 2 dagen lang heel zacht aangevoeld. Ik was er zo blij mee!!
Na al het relaxen was het vrijdagochtend tijd om met de mountainbike de ´Ruta de cascadas´te doen. Een route langs alle watervallen. Erg mooi! Daarna nog naar een uitkijkpunt gelopen om over heel Banos en omgeving uit te kijken. ´s Avonds met mensen uit het hostel uit eten geweest. Heerlijk!!
Vanochtend ben ik dan eindelijk gaan raften. Elke ochtend kwam ik daar om te raften maar steeds hadden ze niet genoeg mensen. Nu gelukkig wel dus het ging door. Voor we het water op gingen kregen we een behoorlijk veiligheidsverhaal. In plaats van dat het veilig voelde werd ik gewoon een beetje bang. Maar gelukkig mocht het de pret niet drukken en was het raften echt super gaaf!! Behoorlijke golven etc. dus het was goed opletten dat je er niet uit viel. Al met al was het echt een super ervaring! Na al het sporten moet er natuurlijk ook gegeten worden. Dus ik heb hier zojuist cavia gegeten. Erg vreemd idee maar best lekker.

Mijn lichaam is al dat sporten niet gewend dus elke spier voel ik nu. Komt dat even goed uit dat ik morgen de hele dag in de bus zit op weg naar Cuenca. Even chillen!

Ciao! Kus


  • 17 Juni 2012 - 12:44

    Eddy:

    Hallo Petra,

    Het ziet er allemaal geweldig uit. Jammer dat het zo kort is. Volgens mij kom je tijd tekort.

    gr.

  • 18 Juni 2012 - 06:52

    Merel:

    Ciao bella! Wow, jij bent stoer!!!! Gave foto, al abseilend van een waterval afgaand. Bizar dat je cavia gegeten hebt, je moet alles een keer meemaken maar dit deel zou ik overslaan hahahaha. Goed om te horen dat je daar wel een soort hamman ervaring opgedaan hebt. Knap dat ze gelijk je zwakke plek te pakken hadden. Hopelijk hots en klots je vandaag niet al teveel in de bus en kom je uitgerust aan in Cuenca. Misschien kom je onderderweg al mensen tegen die ook naar de Galapagos toe gaan, ben benieuwd. Hier alles goed, ik blijf je verhalen volgen. Geniet er van, beso!

  • 18 Juni 2012 - 07:32

    Ronald En Jolanda:

    Mooi verhaal Petra geweldig wat je allemaal doet en meemaakt geniet er van, je bracht me wel op en goed idee want wij hebben ook nog twee cavia's

    Gr R en J

  • 18 Juni 2012 - 13:00

    Ria:

    Hoi Peet,

    Hah,ben ik blj dat ik geen cavia's heb?? of eet straks ook nog hond???
    Prachtige ervaringen weer en wat spannend om zo boven de watervallen te hangen brrrrrrrrrr Het ziet er wel spectaculair uit.
    Is je spierpijn inmiddels al wat weggetrokken??? anders nog een massage??
    Veel plezier en speciaal na dit verhaal: eet smakelijk
    xx Ria

  • 18 Juni 2012 - 14:10

    Suus:

    Hey lieve Peet, het is ongelooflijk wat je allemaal weer meemaakt! Ik heb me slap gelachen om het verhaal dat je de bus naar Quito in gesleurd wordt...en het raft, abseil, hotsprings en het prachtige vulkaan avontuur kan ik me helemaal inbeelden hoe dat gegaan moet zijn, geweldig!... je maakt me asuper jaloers!!! Heel veel plezier nog! Kusss

  • 20 Juni 2012 - 17:30

    Renate:

    He peet, super verhalen weer! Stoer joh, abseilen, raften...echt gaaf! En ik vind het wel moedig dat je die cavia hebt gegeten...of was het anders honger hebben? ;) Ga je nu naar de Galapagoseilanden? De drie weken vliegen voorbij zeker. Ik ben benieuwd straks naar al je foto's. Veel plezier nog. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 50097

Voorgaande reizen:

15 November 2018 - 22 November 2018

Tenerife

23 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Colombia

03 September 2015 - 03 Oktober 2015

Costa Rica & Nicaragua!

08 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Exploring Ecuador and the Galapagos!

11 Januari 2011 - 10 Mei 2011

Zuid Amerika

19 Februari 2008 - 06 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: