Isla Ometepe; een klein paradijs op aarde! - Reisverslag uit Corn Island, Nicaragua van oosterdijk - WaarBenJij.nu Isla Ometepe; een klein paradijs op aarde! - Reisverslag uit Corn Island, Nicaragua van oosterdijk - WaarBenJij.nu

Isla Ometepe; een klein paradijs op aarde!

28 September 2015 | Nicaragua, Corn Island

Joehoe!!

Vanuit Granada zijn we met de bus vertrokken naar Rivas. Daar kun je de taxi pakken naar de ferry die ons naar Isla Ometepe zal brengen. Aangekomen komen er tig mannen schreeuwend op je af of je een taxi wilt. We kwamen andere reizigers tegen en zij wilden graag met ons delen. Prima! De man bracht ons naar een auto waarvan de achterklep vastgebonden was met touwen. Toen ik plaats nam in de auto zakte ik bijna met bank en al de kofferbak in. De auto zag er van binnen ook flink gehavend uit. De sloop zou deze niet eens meer willen! Maar ach, hij bracht ons wel veilig naar de ferry.
Isla Ometepe bestaat uit twee grote vulkanen, Maderas en Conceptión, en deze zie je van verre al overal bovenuit komen. Hoe dichterbij je komt hoe meer je beseft dat ze echt groot zijn. Wij wilden niet in het stadje verblijven dus we hadden een shuttle geregeld naar een hostel met zeer goede reviews. Daar aangekomen werd ons verteld dat ze vol zitten maar ze hebben nog wel vrije bedden. Uhmja... omhoog klimmen dan maar om in te checken. Iedereen krijgt er een ketting om. Zo fijn voor het "wij gevoel". Omdat het een ecologische plek bleek te zijn mocht je je behoefte in het donker op de menselijke composthoop doen. Het voelde totaal niet als mij en gelukkig had Kelly hetzelfde gevoel. Sterker nog, we wilden koste wat het kost weg. We hebben de kamer, die we niet eens gezien hebben, betaald en lieten een dure taxi voorrijden. De chauffeur was gelukkig heel behulpzaam en bracht ons naar een hotel aan zee. De lampen moesten nog worden aangestoken toen wij aankwamen maar het was een super plek!
Op dit eiland heeft de tijd nog stil gestaan. Er zijn amper auto's en er rijden sporadisch bussen. Sommigen hebben een motor maar de meesten fietsen of wandelen in de brandende zon. Om het eiland te verkennen hebben we een scooter gehuurd. Dwars over de weg loopt een landingsbaan. Wanneer er een vliegtuig wil landen of opstijgen wordt de weg tijdelijk gesloten door middel van een hek. Een gedeelte van het eiland heeft een verharde weg maar de rest is een zandpad met keien en hobbels. Een hele uitdaging dus!
De stilte en het eenvoudige leven maakt dat ik super geniet! Af en toe kom je iemand tegen maar de voornaamste reden om te remmen zijn de vele dieren op straat. Koeien, paarden, kippen, varkens, honden en apen. Regelmatig heb ik even getoeterd. De dieren kijken achterom en gaan dan netjes opzij. Dat de dieren overal lopen bleek wel toen we langs een kleine begraafplaats reden. De koeien liepen rustig te grazen op de graven.
Natuurlijk heb ik niet alleen op mijn luie kont gezeten! De volgende dag was het tijd voor een hike. Er was een hikingtrail van een uur met de ingang tegenover het hotel. Er was ons verteld dat we hier veel dieren konden zien. Vanwege de hitte dachten wij domme mutsen wel met onze slippers het bos in te kunnen. En inderdaad we zagen binnen tien seconden al dieren. We werden namelijk aangevallen door mega mieren die in onze voeten beten. Au!!
De hike naar waterval San Ramón was een groter succes. Drie kilometer omhoog klimmen in het regenwoud. Tijdens onze klim werden we gadegeslagen door een aapje. Boven aangekomen was het uitzicht geweldig!!
Isla Ometepe is een heel bijzonder eiland waar ik best langer had willen blijven waar het niet dat ik vanochtend een vlucht had naar Corn Islands. In een hutje met uitzicht op de turquoise blauwe zee ga ik genieten van mijn laatste vakantiedagen!

X

• 29 September 2015 - 09:28

Ronald:

Petra wat een heerlijk verhaal weer ,mooi om te lezen en een beetje het idee te hebben wat je allemaal beleeft,geniet er nog van.

Gr Ronald en Jolanda

• 29 September 2015 - 10:48

Jorien:

Joehoeeeee! Peet je schrijft zo leuk! Hele fijne laatste dagen tot snel. XXX

• 29 September 2015 - 14:56

Eddy Boerman:

Mooie verhalen Petra, geniet er nog maar even van. Veel plezier nog.

• 29 September 2015 - 19:18

Ria:

Ha die Peet,
    Hihih ik zie jouw gezicht al voor me,toen je bijna door de auto zakte!!!
    Veel gedaan en meegemaakt, leuk om te lezen.
    Geniet vanje laatste vakantie dagen,ff chillen.
    Xx Ria

• 01 Oktober 2015 - 20:52

Ellen:

Hey Peet,
    Wat ontzettend leuk om al jouw verhalen te lezen!! Zo te lezen ben je een fantastische reis aan het maken. Heel veel plezier nog en geniet nog van je laatste dagen! En tot volgende week! Xxx Ellen